Suus in Zuid-Amerika

Week 11 en 12 - We vliegen er doorheen!

Lieve lieve allemaal,

Na 12 fantastische weken zit het er na vandaag dan toch echt op. Nog een paar uurtjes van het gezellige Buenos Aires en het heerlijke weer hier genieten en dan stappen we vanmiddag op het vliegtuig naar NL. Echt een heel gek idee dat het er nu op zit en als ik heel eerlijk ben zou ik het allerliefst nog een paar maanden doorreizen, want wat was het een mooie ervaring. Ik heb zo ontzettend veel gezien en beleefd en leuke mensen ontmoet, ben echt heel blij dat ik dit heb kunnen doen en ik kan het iedereen aanraden!

Natuurlijk sluit ik deze reis af met nog een verslag over de afgelopen 2 weken, ik hou het alleen wel wat korter want ik wil natuurlijk nog even een paar uurtjes zon mee pikken (en moet m´n tas ook nog pakken voor de aller allerlaatste keer!).

We zijn de afgelopen weken letterlijk en figuurlijk door Argentinie en zelfs een stukje Brazilie heen gevlogen. Ik had al veel gezien maar daar is in korte tijd ook nog eens heel erg veel bij gekomen! Het ´verlanglijstje´ was nog aardig groot en dat zijn de afstanden hier ook, dus de enige manier om alles te kunnen zien en doen wat we nog wilden was per vliegtuig.

Om te beginnen vlogen we vanuit Puerto Madryn naar Rio de Janeiro waar we 2 dagen lang alle highlights van deze enorme stad hebben bezichtigd; uiteraard het Christusbeeld, de Copacabana (2x, de eerste keer in de hozende regen!), de Suikerbroodberg ende beroemde mozaiek trappen in de wijk Lapa, van de onlangs overleden Chileense kunstenaar Selaron. Helaas waren we van tevoren vergeten het weerbericht te checken en bleek maart de natste maand van het jaar te zijn! Dit hebben we de eerste dag dan ook geweten, maar gelukkig was het de 2e dag wel droog en dat het bewolkt was, was helemaal niet erg, anders was het bloedheet geweest.

Van Rio vlogen we naar de Braziliaanse kant van de watervallen van Iguazu. Deze gigantische watervallen liggen op de grens van Brazilie en Argentinie. De eerste dag hebben we de Braziliaanse kant bekeken en de volgende dag de Argentijnse. Wat een gigantisch geweld al dat water, echt super mooi om te zien.

Van Iguazu vlogen we door naar Salta in het noorden van Argentinie. In deze omgeving hebben we 4 dagen een auto gehuurd en WAUW, wat was het hier mooi! Ik weet het, dit heb ik de afgelopen weken al heeeeeeeel vaak geschreven, maar ook nu heb ik m´n ogen weer uitgekeken. De natuur is steeds zo afwisselend geweest de afgelopen maanden dat ik iedere keer weer versteld stond en dus ook hier weer! Rotsformaties in alle kleuren van de regenboog, enorme cactussen, spierwitte zoutvlaktes, valleien met wijngaarden en hele leuke authentieke dorpjes, een korte samenvatting van 4 hele mooie dagen. Om de paar kilometer rijden zetten we de auto weer aan de kant om foto´s te maken en van het uitzicht te genieten. Ook hebben we nog een paar wijnproeverijen meegepakt in Cafayate, een van de belangrijkste wijnstreken van Argentinie, ook niet vervelend!

Eergisteravond zijn we naar Buenos Aires gevlogen en aangezien we hier maar 1 volle dag hadden, wilden we natuurlijk zoveel mogelijk zien. Daarom hebben we gister fietsen gehuurd en hebben we de hele dag lekker rondgefietst. We hebben onder andere het voetbalstadion van Boca Juniors bezocht en de ontzettend leuke, gekleurde wijk La Boca. Uiteraard hier en daar van een tango-optreden genoten en de dag afgesloten met een Argentijnse steak en een rood wijntje op het terras.

De uitgebreide versie van de afgelopen 2 weken (en uiteraard ook van de 10 weken daarvoor) zal ik jullie live vertellen (voor wie het leuk vindt natuurlijk!), voor nu hou ik het hierbij!

Ik vond het ontzettend leuk om deze reisblog bij te houden en continue jullie leuke reacties te lezen. Stiekem zal ik het schrijven ook wel een beetje missen, maar ik denk niet dat jullie op een wekelijks verslag van mijn ´gewone´ leventje zitten te wachten! Bedankt dat jullie mij hebben gevolgd en een beetje met me hebben meegereisd en tot snel in NL!

Dikke kus, Suzanne en Meindert xxx

PS: zal kijken of ik straks nog wat foto´s kan plaatsen, anders doe ik dat thuis!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!